Перейти к содержимому

Фотография

Professional Services Manager, 3000-3500$, Москва


  • Авторизуйтесь для ответа в теме
Сообщений в теме: 3

#1 Olga_Boiko

Olga_Boiko

    Новый участник

  • Members
  • Pip
  • 3 сообщений
  • ФИО:Бойко Ольга Викторовна

Отправлено 26 сентября 2007 - 11:56

В Московский офис Американской софтверной компании (сопровождение издательского бизнеса) требуется Professional Services Manager.
Job definition
PS employees handle deployment of Mediaspectrum software in publishing companies outside of Russia. They manage customer expectations, define tasks for remote execution and personally handle on-site tasks. PS employees have personal or shared responsibility for success of Mediaspectrum installation projects. They must be prepared to work non-limited hours as long as project lasts. At the same time, they do not have formally required office hours outside of a project. PS employees must be prepared to solve timeline-critical problems in-person, without waiting for off-site help.

Domain knowledge
Graphic design applications (Quark/InDesign/Flash)
EPS/PDF vs bitmap formats and printing
Newspaper publishing workflow in general
Ad booking vs ad production
Electronic workflow in general
IS knowledge
XML / XSL / HTML / CSS editing
Entry-level Perl or PHP
Database connectivity management
Basic web and application server management
Remote administration via RDC / VNC / SSH
Personal skills
Versatile communication and personal skills — one of the challenges of a PS employee is presenting Mediaspectrum workflow to the customer and negotiating workarounds. PS employee will have to communicate with wide range of personalities and has to present himself/herself as appealing, non-confrontational and “easy to deal with”.
Open-minded thinking - Interest in technology in general is highly regarded, since company is dealing with a range of technical challenges on various platforms. Non-mainstream tasks such as Macintosh programming and programming in Mozilla XUL language are examples of technological activities, which are rarely faced by typical software development companies in Russia.
Strong spoken English, preferably with track record of practicing — English classes abroad, previous foreign travel on business, having to speak English in previous job, most importantly interest in learning and maintaining language skills at high level are anticipated.

Ability and interest in learning new software and acquiring skills
Interest in long-haul travel. —PS employee is expected to travel on the margin of 50% within year. Travel occurs in several consecutive weeks as opposed to short business trips. For the most part travel is expected to large foreign metropolitan areas such as New York, London, Washington/DC, etc. However, there will be exceptions.
Off-travel PS employee must be on-call and online, doing remote work supporting existing installations or participating training or development and business discussions. By no means off-travel time is a vacation.

Compensation:
Competitive salary ($3000-$3500); social package (medical insurance).
boiko@pennylane.ru
  • 0

#2 Dmitry_NJ

Dmitry_NJ

    Консультант

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3 122 сообщений
  • ФИО:Дмитрий Шевченко
  • Город:New Jersey, USA

Отправлено 26 сентября 2007 - 17:49

They manage customer expectations, define tasks for remote execution and personally handle on-site tasks.

По описанию это консультант, а не менеджер. Вы кого все-таки ищете то?

They must be prepared to work non-limited hours as long as project lasts

Хм...Интересно. А работодатель prepared to pay non-limited salary?
  • 0
Дмитрий Шевченко

HP Software

#3 Olga_Boiko

Olga_Boiko

    Новый участник

  • Members
  • Pip
  • 3 сообщений
  • ФИО:Бойко Ольга Викторовна

Отправлено 27 сентября 2007 - 06:33

По описанию это консультант, а не менеджер. Вы кого все-таки ищете то?

- Это самое интересное)) Это человек, который САМ программировал, но который сейчас готов и хочет отойти непосредственно от этого и заняться работой с клиентами, которая включает в себя контролирование внедрения программы (написанной другими программистами), поддержка клиентов на этом этапе. А так как все клиенты - иностранные издательства, то непосредственно в это время ведения проекта человек находится в длительной командировке (Лондон, Нью-Йорк и пр.)


Хм...Интересно. А работодатель prepared to pay non-limited salary?

- Уровень зарплаты указан. В этом отношении надо просто быть готовым к тому, что Вы можете понадобиться в любое время. В принципе, support это подразумевает.
  • 0

#4 Dmitry_NJ

Dmitry_NJ

    Консультант

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3 122 сообщений
  • ФИО:Дмитрий Шевченко
  • Город:New Jersey, USA

Отправлено 27 сентября 2007 - 22:05

- Это самое интересное)) Это человек, который САМ программировал, но который сейчас готов и хочет отойти непосредственно от этого и заняться работой с клиентами, которая включает в себя контролирование внедрения программы (написанной другими программистами), поддержка клиентов на этом этапе. А так как все клиенты - иностранные издательства, то непосредственно в это время ведения проекта человек находится в длительной командировке (Лондон, Нью-Йорк и пр.)

Ключевое слово здесь "контролирование". Manager безусловно контролирует проект - пишет project plan, готовит отчеты, следит за соблюдением project milestones, собирает митинги для обсуждения каких-то важных для проекта вопросов, разруливает проблемы, если клиент чем-то недоволен, эскалирует их при необходимости, чтобы привлечь необходимые ресурсы как со стороны вендора, так и со стороны клиента и т.д. и т.п., т.е. выполняет нормальные функции project manager. Но вот что manager не контролирует это собственно техническую часть внедрения - для этого есть консультант, который сидит on-site, делает своими ручками всю техническую работу, отвечает на технические вопросы со стороны таких же технарей клиента, как и он сам. Так кто вам нужен - manager, consultant или "два в одном"?

Уровень зарплаты указан. В этом отношении надо просто быть готовым к тому, что Вы можете понадобиться в любое время. В принципе, support это подразумевает.

Понадобиться в любое время, потенциальная возможность работы overtime, по выходным и т.п. это естественная часть работы в Professional Services. Я не первый год в этом бизнесе и прекрасно это понимаю. Вопрос мой был не об этом. Зарплата (если явно не оговорено иное) предполагает стандартную рабочую неделю, скажем 40 часов. То, что человек в принципе понимает особенности работы в PS и готов при необходимости "to work non-limited hours", не означает, что он готов работать эти extra hours for nothing. Вопрос в том каким образом и в каком объеме работодатель компенсирует работу в нестандартное время и/или более 40 часов в неделю.
  • 0
Дмитрий Шевченко

HP Software


Количество пользователей, читающих эту тему: 0

0 пользователей, 0 гостей, 0 анонимных